Det blir informasjonsmøte med Skagen fondene i Haugesund Sparebank onsdag 28. september, kl. 18.00-20.00.
Inngang fra Sørhauggata – lokaler i 3. etasje.
Påmelding kan sendes til Terje Eik-Nes
Det blir informasjonsmøte med Skagen fondene i Haugesund Sparebank onsdag 28. september, kl. 18.00-20.00.
Inngang fra Sørhauggata – lokaler i 3. etasje.
Påmelding kan sendes til Terje Eik-Nes
Gunnar gjør klar til trening i Sponavika for dem som vil trene i solværet fra 1730 i morgen. Fra ca kl 1900 vil vi feire Reidun Ann sitt gull i Nordisk på samme sted. Vi åpner også gavene vi har mottatt av de nordiske landene for å ha avviklet det Nordiske feltmesterskapet.
Vi tar med pølser, brus og annet til dem som blir med på trening og feiringen i morgen. Still gjerne opp sammen med oss andre i finværet som er meldt!
Velkommen!
![]() |
Haugesund Pistolklubb (HPK) er teknisk arrangør av Nordisk feltmesterskap i pistolskyting i Sponavika fra torsdag 08.09 til søndag 11.09.16. I dagene frem til lørdag morgen er det innlosjering på Grindafjord Camping og Aksdal Kro (ledere). Fra lørdag morgen er det konkurranser og spennende blir det!
Haugesund Pistolklubb vil i samme tidsperiode også avholde vårt høststevne i Sponavika så her blir det deltakere fra nær og fjern, god stemning og arrangement til å mimre over i etterkant. HPK vil stille med skyteledere, medlemmer og tilreisende skyteledere som bidrar til at det Nordiske feltmesterskapet og høststevnet går som planlagt og i tråd med godt arrangement. Tysvær kommune har bidratt med økonomisk tilskudd til avholdelse av mesterskapet og vår hovedsponsor Haugesund Sparebank bidrar med bl. annet reflekterende vester til alle skytelederne.
Lørdag 10.09.16 vil det på kvelden på Grindafjord Camping bli avholdt bankett for deltakere på det Nordiske mesterskapet og sentrale i arrangementet. |
Gratulerer til Jakob Kråkevik (Odda PK) med innsatsen i NM på Ørlandet.
Mandag 14. mars kl. 1900 arrangerer Haugesund Sparebank «På egne ben – ungdom og økonomi».
Her vil de som står på terskelen til å starte livet på egenhånd få gode tips til hvordan de skal planlegge sin hverdag og nå sine drømmer.
I samarbeid med Sandnes Pistolklubb vil Rogaland Skytterkrets gjennomføre et kurs som ved bestått eksamen gir deltagere status som nasjonal dommer for pistolskyting.
Sted:
Stavanger PK’s lokaler, Nedre Dahlgt. 47, 4013 Stavanger.
Kart til Stavanger PK
Timeplan:
Fredag til søndag 1-3 april 2016
Fredag fra kl 17:00 – 21:00
Lørdag fra kl 09:00 – 17:00
Søndag fra kl 09:00 – 16:00 med innlagt eksamen.
PÅMELDINGSFRIST TIL DOMMERKURS ER INNEN PÅSKE, DVS. 23.03.2016
Som nasjonal dommer er man autorisert til å være dommer ved alle nasjonale pistolstevner inkl. feltstevner.
Det er formelt ingen krav til deltagere, men søkeren bør ha interesse, skyte og stevneerfaring.
Selvstudie i forkant av kursstart (e-læring) er obligatorisk.
Dette kan deltagere starte med en gang.
E-læring finner dere på:
Ved innlogging benyttes samme brukernavn og passord som ved innlogging til:
Min Idrett.
Dersom du ikke har brukt Min Idrett før. så må du opprette bruker der først.
Dette gjør du her: Min Idrett (klikk ny bruker)
Til disse oppgavene trenger deltagerne siste versjon av reglementene.
En dommerpakke koster kr. 400,- og kan bestilles hos forbundskontoret.
Kan også prøve å laste det ned elektronisk under:
For dem som ønsker å ta dette kurset, vennligst sendt tilbakemelding hvor mange deltagere som kommer fra din klubb med navn, adresse, fødselsdato og e-mail.
Forbundet trenger dette til sitt dommer register.
Kurset blir satt opp før påske eller rett etter, så her gjelder det å handle raskt.
All informasjon dere trenger får dere så snart jeg har antall deltagere.
-- Med skytterhilsen Bjørg Melhus mob: 90063957 Fagutvalg utdanning
Haugesund Sparebank og SKAGEN fondene inviterer til informasjonsmøte i bankens kantine.
Tidspunkt: Onsdag 24. februar, kl. 18.00-20.00
Alle er velkommen.
Velkommen til årsmøte for 2015.
Møtet blir i Haugesund Sparebanks lokaler, inngang fra Sørhauggata.
Tidspunkt: Mandag 29. februar 2016, kl. 17.30.
Mestermerket er en fin øvelse alle kan prøve seg på.
Det er bare å snakke med skyteleder om dette, hvis man har lyst å prøve.
![]() |
Hei
Har din klubb noen engasjerte ungdommer? Noen som fortjener en fantastisk lærerik helg? Meld de på Den store idrettssamlingen 2015. Morgendagens toppledere i norsk idrett
13-14. november 2015 på Scandic Stavanger, Forus For påmelding klikk her: Registreringsskjema NB!!Påmeldingsfrist er 13.10.2015
For spørsmål, vennligst kontakt wenche.salte@idrettsforbundet.no
Med vennlig hilsen
Ungdomskomiteen Rogaland Idrettskrets |
Fra «gjennombrudd» til økt aktiv innsats:
Fra sist har det vært møtevirksomhet med prosjektgruppen, samtaler, e-poster og møter med ulike instanser i Haugesund kommune, politiet, arkitektfirma, prosjektleder, forbund, politikere, utvalg, media med flere. Foreløpig arbeidsplan er at vi sammen med arkitektfirmaet skal legge frem tegninger på bygg plassert på tilgjengelig tomt med ytre spesifikasjoner, tilrettelagt for krav fra kommunen ift resterende landskap og bygg i idrettsparken med mer. Det skjer mye arbeid for tiden på prosjektet og vi jobber hardt for at sammen med de ytre faktorer også kan legge frem en mer detaljert plan ift finansieringsplan (søknad om tilskudd innen frister, søknad om kommunal garanti, avklaring av type driftselskap), valg av total- vs del enterprice på oppdraget med mer. Dette er forhold som vi i er avhengig av kan gjøres og fremlegges innen gitte frister for at videre prosjektarbeid kan utføres.
Mye av arbeidet på dag- og kveldstid – felles innsats viktig i smått og større:
I møte som Gunnar og jeg var med HIL og timer til dette arbeidet så ble vi opplyst om at den hos dem som hadde gjort mesteparten av dette hadde brukt ca 3.000 timer på prosjektarbeidet for ny hall. Det var en hall for dem alene. Vi skal bygge en flerbrukshall. Når jeg opplyser om dette så er det for at vi alle har med oss hva som kreves i fellesskap for skape dette som vi ønsker for HPK. Prioriteringer må gjøres hardt for at dette kan lykkes. Mye av det skjer på dagtid, og noe på kveld/ettermiddager. Det er på dagtid de ulike instanser og personer er å treffe og gjør at vi med våre arbeidsgivere må skape ordninger som gjør at vi har mulighet til å følge dette opp (avspasere/fri uten lønn/feriedager). På ettermiddag/kveldstid må innsatsen også følge andre forhold som må løses ift våre familier, hjem og hensyn. Dette gjør sammen med annet at tiden tilgjengelig til å være i tunellen også er blitt svært begrenset. Jeg håper at medlemmer ser, forstår og støtter de prioriteringer vi er nødt til å gjøre for at dette kan skje. Heldigvis har vi en drift av klubben vår som er stabil. De ulike i klubben er kjent med oppgavene som skal gjøres, og innsats fra mange bidrar til at det meste går som normalt.
Internt i prosjektgruppen jobber vi for mål om at vi innen utløp av 2016 skal ha flerbrukshallen satt opp. Dette er en meget tøff tidsfrist (!), men vi er offensive så får vi se om vi greier det eller må gå noe over tidsplanen. Markedet i forhold til priser på oppdrag virker å være gode og vil være noe vi kan dra nytte av slik det ser ut nå.
Innen nyttår skal mye av prosjekteringsarbeidet knyttet til det ytre bygg, tomt, tilskudd, finansiering med mer således være ferdig. Vi står på for at vi skal lykkes med det. Samtidig vil vi også underveis jobbe på innholdet i flerbrukshallen slik at dette kan koples på når det behøves.
Du betyr en forskjell – skap en positiv forskjell:
Til slutt vil jeg anmode om at hver enkelt klubbmedlem trør støttende til for at vi som klubb kan ivareta både drift og øvrige hensyn vi trenger for at vi kan få dette til. At dette krever en hel del ekstra er uten tvil. Ved at hver enkelt gjør en innsats så har vi større sjanse for at vi får det til på godt vis, i godt samarbeid og sammen for hverandre i HPK. Tilby derfor gjerne din innsats smått som større for klubben vår både på treninger, konkurranser, arrangementer og øvrig mens vi trør fremover for å ha god utvikling.
Med vennlig hilsen
Kjell Olav Nuntun